KPRM ujawnił koszty budowy CPK. Port lotniczy ,,Solidarność'' ma być centrum komunikacyjnym dla szeroko rozumianej Europy Środkowo-Wschodniej, węzłem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym i kolejowym. Wybór Stanisławowa wynika w głównej mierze z bliskości stolicy, a także z odpowiedniego, dużego zasobu w miarę wolnego terenu. Dla osób mieszkających na terenie przyszłego lotniska ,,rząd przygotuje ofertę godziwych odszkodowań, a dla osób, które nie zdecydują się na gratyfikację pieniężną, jesteśmy gotowi wybudować nowy Stanisławów''. Pierwszy samolot ma wystartować w połowie 2027 roku. Budowa samego lotniska ma kosztować 16-19 mld. zł. ( wyliczenia oparto o koszty wzniesienia porównywalnych lotnisk na świecie). Zintegrowanie lotniska z koleją to koszt 8-9 mld. zł (szacunki budowy Kolei Dużych Prędkości Warszawa-Łódź-Poznań/Wrocław ).Dojazd koleją do stolicy ma zająć maksymalnie 15 minut, a z dużych miast w kraju 2-2,5 godziny. Ostatni komponent lotniska to drogi. Tutaj koszty są mocno rozpięte i kształtują się na poziomie 1,75-6,87 mld. zł. Przebudowana ma zostać autostrada A2, dokończona Autostradowa Obwodnica Warszawy. W wariancie minimalnym ma zostać wybudowany 65 km łącznik łączący węzeł Sochaczew( DK 92) - węzeł CPK na A2- droga ekspresowa S8- droga ekspresowa S7 ( węzeł w Grójcu). Drugi wariant to budowa 248 km dróg łączących Grójec- Kołbiel- Mińsk Mazowiecki oraz Sochaczew- Wyszogród- Zakroczym- Serock-Wyszków. Łączny koszt budowy CPK w zależności od wybranego wariantu zamyka się w przedziale 30,9- 34,9 mld. zł.