jjemiolo
2024-05-08 17:49
Promowanie LCJ obecnie wcale nie musi oznaczac zaniechania budowy Baranowa (lub inaczej WAW-2) na przyszlosc. Polacy przyzwyczaili sie do latania, inni chca tez do Polski latac. Za 10-15 lat, czyli potencjalnego terminu otwarcia Baranowa, wszystkie wymienione lotniska moga miec swoja specjalizacje. W obrebie Ruhry, co prawda z wiekszym potencjalem ludnosciowym niz aglomeracja warszawsko-lodzko-radomska, mamy obecnie 4 lotmiska: DUS, CGN, DTM, FMO i nie slysze na razie o potrzebie zamkniecia zadnego z nich. Jeszcze jest PAD niedaleko, nie wspominajac HAJ. W koncu: jesli Baranow powstanie nie sadze ze bedze to CPK tylko lotnisko ze stacja KDP. CPK ma sens tylko w Warszawie.
Widać jak na dłoni, że nowe władze wcale nie chcą kontynuować projektu CPK. Terminy są odwlekane, a rośnie liczba lotnisk, która ma przejąć ruch pasażerski z zapchanego Okęcia. Za chwilę do trójki Modlin, Radom, Łódź dołączy Lublin i Bydgoszcz