Pan Redaktor bardzo delikatnie napisał artykuł. CPK jest zbędny, zaszkodzi regionom, zaszkodzi LOT-owi, zaś Warszawiacy go nie chcą, bo będą musieli więcej płacić za taxi.
Bardzo celnie Pan zauważył niebezpieczną dla rozwoju lotnictwa w Polsce wypowiedź premiera. Mamy bardzo wrażliwy cenowo rynek i taki podatek miałby dewastujący skutek.
Z jednym się nie zgodzę: a mianowicie władza postępuje z Modlinem konsekwentnie kierując się dobrem LOT-u i niszczy mu konkurenta. A moim zdaniem Modlin przynosi Ryanowi straty i utrzymuje on loty z Modlina, by nie pokazać jak łatwo dał się pokonać duetowi Wizz- LOT.
Skąd pewność, że CPK zaszkodzi LOT-owi? Tu wystarczy uważna analiza sprawozdań Austriana i Finnaira za lata 2018 - 2022. Polecam zwłaszcza łatwe w czytaniu prezentacje Finnaira, który dość długo informował o zyskach za ostanie 12 miesięcy, ale po dwóch kwartałach spadków przestał.
Strona 4:
zobacz link
Strona 5:
zobacz link
W kolejnych brak. I moim zdaniem wyniki Finnaira będą się systematycznie pogarszać. Jeśli zbankrutuje Norwegian to będzie jednorazowa poprawa (bo Finnair jako członek JV dostanie swoją działkę z przychodów do/z Londynu od BA i AA), ale trend będzie na minus. Finnair traci na Chinach o czym sam informował.
Zwycięzca lotów Europa - hub - Azja Północno-Wschodnia jest znany od lat. To linia, która dostaje dotacje, za to że inne linie latają nad Syberią. I dlatego nikt nie ma z nimi szans. Łatwiej można pokonać Qatar, czy Emirates.