Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_66d8e
2018-07-18 13:30
Wizzair odwołał wiele połączeń i bez wiedzy oraz zgody pasażerów pozamieniał rezerwacje na inne kierunki. Jedyne, co można zrobić to zgłośić swoją skargę przez formularz kontaktowy i czekać 30 dni. Dodzwonienie się na call center graniczy z cudem, dodatkowo sporo kosztuje. To jest jakaś kpina
gość_84c1d
2018-07-17 22:13
Już kiedyś inny LCC szukał szczęścia na bogatszym zachodnio europejskim rynku, czyli Słowacki SkyEurope który przenosił z europy wschodniej do Wiednia. Dzięki temu że chcieli zarabiać więcej tym szybciej padli... Wizzairze nie idź tą drogą...
gość_7600d
2018-07-17 21:22
Czyli Wizz wyciągnął wnioski z Nax-a. Tak samo nax zlikwidował bazę w WAW bo ten sam samolot mógł o wiele lepiej zarobić latając z lotnisk na zach europy. Czyli zapoiwada się coraz wieksze zubożenie polskich baz na rzecz nowo otwartych na zachodzie. Co jest oczywiście całkowice zrozumiałe i logiczne. Tam leży kasa. A tuta muszą bić się o każdego centa.
gość_9a6a7
2018-07-17 14:36
Ale mi też "dostosowanie do sezonowości"!!! Zwłaszcza zamknięcie od lipca połączenia z Poznania do Barcelony kiedy to w wakacje ruch do Hiszpanii jest największy :-)
gość_806e6
2018-07-17 01:26
Do gość_93d54: wg mnie moje myślenie jest jak najbardziej logiczne. Z KTW do KRK dojazd samochodem zajmuje mniej niż 1h, a Ryanair jako większy gracz może w celu pokonania konkurencji przez jakiś czas oferować nawet dumpingowe ceny.
gość_5eb13
2018-07-17 01:02
Latam z Luton i ostatnio kilku z nas zaproponowano 30% więcej za przeniesienie się do WAW albo BUD. A o co w wizz chodzi piloci wiedzą.
gość_251b0
2018-07-16 22:09
Kiedy ta linia doczeka się pozwu zbiorowego oszukanych klientów? Ludzie zakładajcie po prostu pozwy zbiorowe z żadaniem odszkodowania. Myślę, że czas najwyższy aby wkroczył sąd, urząd ds konsumentów itp. W niektórych krajach Ryan został ukarany za odwołania lotów (chyba w UK i we Włoszech). Czas najwyższy także na dotkliwą karę dla Wizza ze strony polskich instytucji.
gość_0cb1c - tak podejrzewałem. Nie sztuką jest zapełnić samolot, sztuką jest zapełnić go drogimi biletami. Pewnie liczą, skąd ludzie latają tylko z podręcznym, a skąd w droższych taryfach, jak wygląda średnia cena bilety kupionego przez Austriaka czy Angola a Słowaka i Polaka z drugiej strony. A może być jeszcze gorzej, w zależności od wariantu Brexitu. W skrajnym przypadku może się okazać, że nie tylko CPK i RDO będą zbędne, ale i WMI etc. A w Rumunii W6 poradzi sobie lepiej, bo Rumuni pojechali za pracą nie tylko do UK, ale przede wszystkim na półwyspy Apeniński i Iberyjski. Aczkolwiek i to też pewnie nie jest ruch wysokopłatny.
gość_752e8
2018-07-16 20:33
gość_ab811
rzeczywiście wpisałem omyłkowo RR zamiast P&W ale
zobacz link
"Airbus is late delivering new, A321neo single-aisle jets to Primera Air, a Scandinavian airline, because of a lack of engines made by CFM International, a joint venture of General Electric Co. and Safran SA"
"Pratt & Whitney is now delivering as planned, according to Airbus.
Pratt & Whitney said it had caught up on delivery commitments and remained committed to achieving its 2018 goal.|
gość_ab811
2018-07-16 19:59
"Na ten moment mają chyba około 80 samolotów nie dostarczonych ze wg na probelmy z dostawcami silników (głównie CFM i RR)."
Trochę mniej niż 80 i raczej głównie przez PW... CFM nie ma większych kłopotów ani z naprawą ani z produkcją a RR w ogóle nie robi silników dla 320, ani żadnego innego wąskiego kadłuba.
3dni temu WIZZ AIR zapowiedział uruchomienie nowego połączenia do Larnaki. Połączenie miałoby wystartować 31 marca więc jednak mają maszyny.
gość_c79dd
2018-07-16 17:37
Wizz chce zarabiac w Europie zachodniej bo tam są prawdziwe pienądze. Dynamiczny rozwój bazy w Luton czy Wiedniu. Nie zdziwiłbym się gdyby pojawiły się nowe bazy w Europie zachodniej. Kwestia jest jednak tego taka, że teraz mijają się ze swoją misją i ogólnym zamysłem na linię - ich wielkim argumentem za rozwojem była niewystarczająca podaż lotów względem popytu w Europie Środkowo Wschodniej w porównaniu do Europy Zachodniej. W tym momencie w pewien sposób zdradzają swoje własne ideały ale i też w dlugiej perspektywie może im się to wcale nie opłacić. Bo jednak Europa zachodnia to bardzo konkurencyjny rynek z wieloma liniami lotniczymi i z ogromną konkurencją ze strony Ryana i Easyjeta. Dodatkowo np w Skandynawii ogólnie inne tanie linie lotnicze niż Norwegian nie są dobrze postrzegane i generalnie ludzie wolą zapłacic duzo więcej za ten sam lot tradycyją linią lotniczą... Głownie SAS, KLM albo Lufthansa.
gość_29954
2018-07-16 17:26
Wizzair próbuje zarabiać w Zachodniej części Europy. Likwiduje połączenia w Czechach i na Słowacji.
Sporo dostaw Airbusa jest w tym roku opóźnionych. Na ten moment mają chyba około 80 samolotów nie dostarczonych ze wg na probelmy z dostawcami silników (głównie CFM i RR). Prawdopodobnie rzutuje to również na ich siatkę połączeń.
gość_0cb1c
2018-07-16 17:22
Wszystkie samoloty z anulowanych połączeń obsługują nowe kierunki z Wiednia. Po prostu Wizz zwęszył niezły interes w Austrii.
gość_93d54
2018-07-16 16:36
do gość_806e6 twoje myślenie jest nie logiczne. jeżeli część tras była ta sama z KRK i KTW to jaka tu konkurencja?
Tym samym nich zlikwidują połączenia do WAW Frankfurtu MUC bo tu też latają z KTW KRK i WAW skoro tak to argumentujesz.
gość_fa5ce
2018-07-16 13:41
Prawda jest taka ,ze apogeum wzrostu polaczen wlasnie mija.Wbrew propagandzie Polska nie jest krajem zamoznym wiec az tak wiele osob nie lata liniami regularnymi.Zdarza sie wypad rodziny czarterem raz gora dwa razy w roku.Poza tym juz nie pojawiaja sie takie promocje cen biletow lotniczych jak jeszcze pare lat temu.Wizz ocenil polski rynek i postanowil przeniesc czesc bazujacych samolotow do innych miast w Europie,np do Wiednia.Siatka polaczen ubozeje i miejmy nadzieje ze choc czesc powroci na wiosne
gość_0df2f
2018-07-16 12:52
Ja nie do końca rozumiem. Jest tyle ludzi którzy chcą zostać pilotami ze względu na pasje ale niestety przeszkodą są pieniądze. Pamiętam jak ja chciałem zostać pilotem. Ze względu na kase, było to w młodym wieku nieosiągalne . Zatem wyjechałem pracować, starając się zarabiać właśnie po to. A gdy w końcu dysponowałem odpowiednim zapleczem finansowym , co usłyszałem ? Że jestem już za stary !!!
gość_806e6
2018-07-16 12:35
A może samoloty i piloci są potrzebni bardziej na innych lotniskach, tam gdzie być może można zarobić więcej - Wiedeń, Londyn. Druga sprawa, że w przypadku KTW na części tras występowała konkurencja z Ryanairem, który np. Lizbonę i Porto oferuje z Krakowa i Wrocławia...
gość_f1a10
2018-07-16 12:09
żądacie biletów po 32 zł. a potem się dziwicie, że coś odwołują. jeżeli samolot nie ma wypełnienia to latanie jest nieopłacalne więc trzeba zlikwidować.
Co do Memmingen - to już było przerabiane dawno temu i też zlikwidowali.
Ale nikt nie myśli by w zamian dodać Stuttgart, Hamburg Zurych, czy Helsinki nie mówiąc o Moskwie Soczi czy Batumi.
Modne jest latanie z Krakowa a w KTW potrzebują kierunków, gdzie chcą latać ludzie a nie przewoźnik. Po prostu ankieta badań kierunków w przypadku KTW lotniska nic nie daje bo nikt tego nie analizuje. Zresztą tak tragicznej strony internetowej to chyba już nikt nie redaguje.
gość_72c3d
2018-07-16 11:24
To co zrobil Wizz w Kato, jest grubą przesadą. Nie spodziewałem się tego po tej linii. FR rozumiem, jest nieobliczalny (w negatywnym tego słowa znaczeniu), ale Wizz??? To był dla mnie pewniak. Wyglada na to, że Wizz zaczyna upodabniać się do FR... Czyżby chciał coś wymóc na niektórych lotniskach?