Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14
2018-09-20 20:50
Do Armenii generalnie ciężko jest wjechać inaczej niż samolotem przez główne lotnisko w Erewaniu. Większość granic Armenii jest zamknięta, gdyż jest silnie skonfliktowana zarówno z Azerbejdżanem jak i Turcją. Pozostaje wjazd z Gruzji (bezproblemowy) i przez jedno małe przejście z Iranem (słyszałem, że można dość łatwo wjechać wraz ze zorganizowanymi wycieczkami z Iranu). Niestety, ale z Turcji czy Azerbejdżanu można wjechać do Armenii tylko naokoło przez Gruzję czy Iran, czego pewnie dokonuje rocznie tylko garstka najtwardszych podróżników. Generalnie, można dość swobodnie podróżować między Gruzją i Armenią (pamiętając, że w Gruzji wystarczy nam dowód osobisty, ale w Armenii trzeba mieć już paszport) i te kraje można połączyć podczas jednej podróży samolotem do któregokolwiek z tych krajów, ale podróżowanie w tym regionie do innych krajów jest zazwyczaj mocno utrudnione czy wręcz niebezpieczne
Armenia chce się otworzyć na Europę, a nie Rosję (od której jest niestety uzależniona). Problemem tego kraju jest tak na prawdę tylko jedno lotnisko na cały kraj w Erywaniu. Jest drugie, malutkie w mało atrakcyjnym mieście Giumri, ale to lotnisko w fatalnym stanie technicznym i w najmniej atrakcyjnej części kraju, ciężko więc je porównać do gruzińskiego lowcostowego Kutaisi.
gość_20929
2018-09-20 12:26
f1 Codziennie lata z Warszawy do Erewania PLL LOT.W promocji bilety po 549 zł.Bardzo dobre ceny do Erewania ma UIA Armenia liczy obecnie ok 3 milionów mieszkańców, a lotnisko Zwartnos w Erewaniu odprawia ponad 2,5 miliona pasażerów. Kraj bardzo ciekawy. Wizz Air lata do Kutaisi w Gruzji z Warszawy, Katowic i Wrocławia.
@bosmanlechu - Pomyliłeś Armenię z Azerbejdżanem. Armenia jest tańsza od Gruzji (byłem i potwierdzam), a na lotnisko w Erywaniu nie lata Wizzair. Wizz lata owszem z Budapesztu, ale właśnie do Azerbejdżanu, do stolicy Baku.
gość_067ae
2018-09-20 11:48
Gruzja otworzyła się na świat, podczas kiedy Armenia podąża drogą Rosyjską.
bosmanlechu
2018-09-19 23:17
@gość_074f1: Armenia jest droga. Nawet bardzo, jeśli porównasz z Gruzją. Ale Wizz tam lata tyle, że z Budapesztu.
gość_d96bb
2018-09-19 10:23
@gość_bec09 Utrzymają Torp i Gardemon.
Jak teraz dwie linie latają na jedno lotnisko i dwie na drugie, to jeszcze linia też się zmieści.
gość_1bc3b
2018-09-19 08:30
Potencjał Gdańska potencjałem, ale zwróćcie uwagę na statystyki ile Gdańsk wydaje na umowy marketingowe dla linii. Kiedyś prezes lotniska mówił, że kiedyś jak lotnisko było nierentowne wydawali grube miliony na dopłaty a teraz im się to zwraca i jak zarabiają to mają z czego płacić. Ostatnio zamykane trasy z innych lotnisk w PL nie latały puste. Po prostu budżet się nie spinał bo trzeba było więcej płacić. Tak ten biznes wygląda.
gość_bec09
2018-09-18 22:40
Nie wierze ze utrzymają Torp jeżeli Gardemon wypali ....
gość_251b0
2018-09-18 21:15
GDN - mini hub skandynawski, KRK - mini hub brytyjski ;)
A tak poza tym czy to po raz pierwszy Wizz zacznie latać z lotniska Oslo Gardemoen czy już wcześniej latał z niego?
gość_5e5f6
2018-09-18 21:09
to ten co zabiorą z POZ...
Marcin14
2018-09-18 18:24
GDN robi ogromne wrażenie, szczególnie gdy chodzi o loty na Skandynawię. Widać, co znaczy dobrze zarządzane lotnisko. Przecież duża część pasażerów na tych skandynawskich lotach jest zasysana z obszarów wpływów innych lotnisk - nawet WAW czy POZ, oraz oczywiście SZZ, BZG, SZY i KGD. Wciąż często jestem zaskakiwany jak słyszę ile ludzi ze Szczecina lata z GDN do Norwegii czy Szwecji.
gość_074f1
2018-09-18 17:41
ciesze sie na gruzje .czy jest jakas przyczyna ze nikt nie chce latac do armenii ?
lysypiotr76
2018-09-18 17:35
kemot97- może po wybudowaniu nowego pasa na Heathrow ? Potencjał jest
zobacz link
Wow, super wiadomosc dla BRE, spora Polonia i od czasu zawieszenia w 2010 r przez Ryanair i 2011r EuroLOTu i OLT Express doczekalismy sie po 8 latach przywrocenia GDN.
Oby na dluzej :-)
gość_ee53d
2018-09-18 16:13
35 lotów tygodniowo do Oslo z czego 21 na glowne lotnisko (SAS, Norwegian i Wizz) + Wizz i FR na Torp takze
gość_d6584
2018-09-18 15:52
Tygodniowo do Oslo 35 lotów:
OSL: DY x 9; SK x 5; W6 x 7
TRF: FR x 7; W6 x 7
gość_dfe92
2018-09-18 15:12
Walka o Gdańsk zaczyna się rozkręcać....... Ciekawe co zrobi Ryanair.
gość_d96bb
2018-09-18 15:09
Od marca Wizz przywraca też BCN z GDN, więc nawet przed rozpoczęciem sezonu letniego
Widać , które lotniska maja potencjał, a które nie.
Gdańsk będzie miał połączenia na dwa lotniska obsługujące Barcelone: BCN i REU.
Na główne lotnisko w Oslo będzie latał teraz Wizz, SAS i Norwegian.
Nie mówiąc już o Torp, na które dalej będzie latał Wizz i Ryanair.